Alarmcentrale 24/7

Kusters Facilities is in het bezit van een eigen alarmcentrale. Deze alarmcentrale wordt 24 uur per dag, 7 dagen per week bemand. Bent u zelf niet altijd in staat uw zakelijke telefoon te beantwoorden? Met de Kusters Facilities alarmcentrale mist u nooit een oproep. Onze medewerkers zijn zeer deskundig en werken strikt volgens uw eisen en wensen.

105299ea816454ab4a1faf85cae5042f_2_375_315

Deskundige telefoonbeantwoording

Onze medewerkers nemen u gespreken waar, staan uw klant deskundig, vriendelijk en op een professionele manier te woord. Ze presenteren zich uit uw naam, noteren de gegevens van uw klant en maken een terugbelnotitie. Desgewenst nemen ze de melding direct aan en geven deze aan de desbetreffende medewerker binnen uw bedrijf door. Van elk gesprek ontvangen gesprek krijgt u direct een bericht.

Vaste kracht of telefoonservice

U staat voor de keuze: een dure vaste kracht inhuren of gebruik maken van een telefoonservice. Als u voor het laatste kiest, dan spreekt het voor zich dat de kwaliteit de telefonische beantwoording essentieel is voor uw bedrijf. U zou immers anders net zo goed een antwoordapparaat aan kunnen zetten. Sterker nog, een antwoordapparaat richt minder schade aan dan een telefoongesprek dat slecht wordt afgehandeld. Dat snapt Kusters Facilities als geen ander. Daarom staan onze medewerkers niet alleen 24/7 voor u klaar, ze beantwoorden ieder inkomend gesprek volgens uw werkwijze, eisen en wensen. Uw klanten zullen in de meeste gevallen niet eens opmerken dat ze niet een van uw eigen medewerkers aan de telefoon krijgen. 

Online systeem voor telefoonbeantwoording

Kusters Facilities heeft geïnvesteerd in een geavanceerd online systeem voor telefoonbeantwoording. Daarmee bent u direct live. U kunt zelf uw wensen, belscript en voorkeuren invoeren. 

Ook tussentijds aanpassen van uw instellingen kunt u zelf online. Bijvoorbeeld aanpassingen in uw belscript, doorschakelingen en het toevoegen van contactpersonen. Wanneer u gebruikmaakt van de alarmcentrale van Kusters Facilities krijgt u van ons een vast eigen nummer. Daaraan koppelen wij uw bedrijfsnaam en al uw voorkeuren aan. Wanneer u uw telefooncentrale naar dit nummer doorschakelt en u wordt gebeld dan verschijnt automatisch uw bedrijfsnaam. Onze deskundige medewerkers zien direct al uw bedrijfsgegevens, belscript en instructies in het computerscherm van de alarmcentrale. Daardoor kan iedere medewerker, op ieder moment gepast uw gesprekken beantwoorden.

Uw voordelen van onze alarmcentrale

Verschillende opdrachtgevers van Kusters Facilities profiteren al van de voordelen van de Kusters Facilities alarmcentrale. We werken onder andere voor Glascentrale 24/7, overheidsinstanties, bergingsbedrijven en calamiteitenbedrijven. De alarmcentrale kan ook u verschillende voordelen bieden:

  • Geen dure krachten die ’s nachts werken
  • Melding van ontvangen oproepen direct verwerkt
  • Facturatie direct mogelijk
  • Vaste lage kosten

Meer informatie over onze alarmcentrale

Wilt u meer weten over onze alarmcentrale en de mogelijkheden voor uw bedrijf? Neem dan contact met ons op of vul het contactformulier in, dan bellen wij u.

Historie Kusters Bedrijven

Sinds 1968 is Kusters een begrip in Eindhoven. Het is een logistieke en facilitaire dienstverlener met een rijke historie. Takel- en bergingsactiviteiten waren de eerste bedrijfsactiviteiten. Na verloop van tijd werden daaraan de logistieke werkzaamheden, de transportwerkzaamheden en de facilitaire dienstverlening toegevoegd.

In 1968 richtten de heer G.C Kusters en mevrouw E.J. Kusters – van den Akker het 24 uur service Takel en bergingsbedrijf Kusters op. De woning en zijstraat, die dienen als parkeerplaats, vormden het eerste werkterrein. Een aantal jaar later wordt een stuk grond gekocht aan de Van Gentraat 1 te Eindhoven.

Geert de Brouwer treedt in dienst. Op dat moment bestaat het personeelsbestand uit een fulltimer en een parttime administratieve kracht. Ook dochter Karin Kusters komt in het bedrijf en later dat jaar komt ook zoon René Kusters erbij. In de jaren die volgen groeit de vraag naar de dienstverlening van Kusters, het bedrijf groeit mee. Er wordt personeel aangetrokken en de investering in de eerste mobiele kraan en een dieplader is een feit.

Door de aankoop van de dieplader, kunnen er nu ook transporten worden gereden. Deze activiteiten worden definitief aan het bedrijf gevoegd en het Eindhovens Bergings- en transportbedrijf is een feit. Geert behaalt de benodigde vakdiploma’s en investeert in de aankoop van tonnage. De transport activiteiten nemen behoorlijk toe in volume en Kusters ontvangt een vergunning voor het Beroepsgoederenvervoer over de weg. Kusters Transport richt zich op gespecialiseerd transportwerk zoals, het vervoer van landbouwmechanisatie, test- en meetapparatuur, repatriëring en onverpakte groupage vervoer waaronder revalidatiemiddelen. Eind van het jaar wordt het pand aan de Hurksestraat 4-6 gehuurd. Inmiddels telt het personeelsbestand van beide bedrijven 24 medewerkers.

1 december van dit jaar wordt het pand aan de Hurksestraat 4-6 aangekocht en kunnen beide bedrijven zich samen op deze locatie vestigen. De Hurksestraat 4-6 is het pand waar Kusters Facilities vandaag de dag nog steeds gevestigd is.

Kusters signaleert een toenemende vraag van klanten aan opslagcapaciteit en toegevoegde waarde aan het bestaande dienstpakket. Daarom wordt er in 1997 besloten daarvoor een aparte tak voor op te zetten en is de oprichting van logistieke dienstverlener Kusters Logistics BV een feit. Vanuit deze BV worden activiteiten als het speciaal verpakken van goederen voor het transport, assemblage van diverse producten en opslag van producten ontwikkeld. Kusters Logistics neemt de klant veel zorgen uit handen en is dankzij de synergie tussen het transportbedrijf en de logistieke dienstverlener voor klanten al snel een one stop shop. Vandaag de dag assembleren we in grote getale eindproducten voor opdrachtgevers als Pro-Rail. Daarnaast houden we voorraden voor klanten, op afroep pikken we orders om deze vervolgens te assembleren of om eindproducten uit te leveren.

Na de periode van oprichting tot het jaar 2000 zijn er binnen het takelbedrijf diverse nevenactiviteiten ontwikkeld. Zoals inbeslagnames van goederen voor Politie, Justitie, Belastingdienst en de FIOD. En huisontruimingen en ontruimingen voor Gerechtsdeurwaarders en verkeersplannen voor evenementen. Kortom, een veelzijdige en flexibele organisatie die 24/7 voor haar klanten paraat staat.

De facilitaire tak van de afdeling SDW (Stichting Dienstverlening & Welzijnzorg) van de gemeente Eindhoven wordt in 2000 overgenomen door Kusters. De werkzaamheden die daaruit voortvloeien, gekoppeld aan de niet-corebusiness takelactiviteiten, worden ondergebracht in wederom een nieuwe BV: Kusters Facilities BV. Ook dit jaar wordt Kusters Personal Services BV opgericht om het vervoerspakket voor revalidatiesector te scheiden van al het andere transport.

Voor uitbreiding van de takelwerkzaamheden wordt Takelbedrijf L. Herber te Den Bosch op 2 december aangekocht. Daarmee werden het wagenpark en de bedrijfsactiviteiten verder uitgebreid. Door de uitbreidingen van de afgelopen jaren is er behoefte ontstaan aan extra bedrijfsruimte. Daarom is ondertussen gestart met de bouw van een nieuw pand. Gekozen wordt voor een strategische plek in Eindhoven, dichtbij de snelweg en het vliegveld Eindhoven Airport, de Mispelhoefstraat 31-33. Midden in het distributiehart (GDC) van Eindhoven. Een prachtig nieuw pand met alle mogelijkheden van deze tijd.

In Oktober van 2005 gaat na een aantal onderhandelingsronden de kogel door de kerk. De takelbedrijven worden verkocht aan Logicx, een volle dochter van de ANWB.

Als gevolg van de toenemende vraag van minder valide particulieren om hun (eigen)hulpmiddelen te vervoeren, wordt MOOB opgericht. Een nieuw bedrijf, met een complete eigen identiteit en de power van Kusters bedrijven.

In dit jaar viert Kusters bedrijven het 40 jarig bestaan. Dit wordt gevierd met een groot feest als dank aan alle medewerkers voor hun jarenlange inzet. Helaas viel in datzelfde jaar Welzorg weg als trouwe klant, waardoor Kusters te maken kreeg met een krimpend personeelsbestand. Gelukkig kreeg Kusters Logistics er een geweldige order bij om voor Pro-Rail de reisinformatiesystemen enkele jaren in opslag te nemen. Een mega project en een representatieve marketing tool.

Het lukte Kusters Facilities in 2011 om de aanbesteding van de Landelijke Aanpak Hennepkwekerijen voor heel Nederland in de wacht te slepen. Kusters Bedrijven kon mede daardoor vitaal verder en focussen op de toekomst. Dat doen we gesterkt door ons motto “Samen verzetten we Bergen”.

Kusters Facilities breidt de werkzaamheden uit met een veeg- reinigingsbedrijf. Voor het vegen van openbare wegen, terreinen en evenementen. Ook het totaal groenonderhoud behoort ook tot deze werkzaamheden.